Κατεβάστε το αρχείο ήχου bgmusic και κάντε το αποθήκευση στον ίδιο φάκελο στον οποίο έχετε αποθηκεύσει το test.py
Τοποθετήστε τις παρακάτω εντολές πριν την επανάληψη.
pygame.mixer.music.load('bgmusic.mp3') - Φορτώνει το αρχείο μουσικής
pygame.mixer.music.play(0) - Παίζει το αρχείο μουσικής μία φορά
Όταν κλείσουμε το παράθυρο του παιχνιδιού σταματά και η μουσική με την εντολή pygame.mixer.music.stop()
Τελικό αποτέλεσμα
Επιπλέον αλλαγές :
Προσθήκη εικόνας στο υπόβαθρο. - screen.blit(get_image
Για να προσθέσουμε κείμενο πάνω στην οθόνη γραφικών ακολουθούμε 3 βήματα
1. Καθορισμός γραμματοσειράς: font = pygame.font.Font(None, 36) (εδώ έχουμε ορίσει μόνο το μέγεθος της γραμματοσειράς)
2. Δημιουργία κειμένου : text = font.render(str(score),False,(0,128,0),(128,0,0)) ( το περιεχόμενο της μεταβλητής score που είναι αριθμός
μετατρέπεται σε χαρακτήρες str(score) . Στη συνέχεια γίνεται χρήση των χρωμάτων (0,128,0) σαν χρώμα κειμένου και το (128,0,0) σαν
χρώμα φόντου , για τη μετατροπή του κει
Το σενάριο είναι το εξής: Όαν η μπάλα φτάσει στα όρια οριζόντια ( χ=0 ή χ=400) τότε πρέπει να αλλάξει φορά.
Η αλλαγή φοράς μπορεί να γίνει με την αύξηση ή μείωση του βήματος.
Όταν το βήμα είναι θετικό η μπάλα πάει δεξιά . x += 3
Όταν το βήμα είναι αρνητικό η μπάλα πάει αριστερά . x -= 3
Αυτό που μεταβάλεται στις δύο παραπάνω εκφράσεις είναι το πρόσημο.
χ = χ + (+1)*χ
χ = χ + (-1)*χ
Άρα η σκέψη είναι : πριν την επανάληψη μια μεταβλητή που θα αναλάβει να ελέγχει το πρόσημο θα πάρει την τιμή +1
Κά
Για να πάρουμε μια απόφαση ή όπως λέμε για να αλλάξουμε τη ροή του προγράμμτος χρησιμοποιούμε τη δομή επιλογής.
Η απλούστερη μορφή της είναι
if <συνθήκη> : εντολή
εντολή_μετά
Αν η συνθήκη είναι αληθής τότε εκελείται η εντολή μετά την : , αλλιώς εκτελούνται
οι εντολές που βρίσκονται αμέσως μετά στην ίδια εσοχή ( εντολές μετά)
Δεύτερη μορφή. Όταν πρέπει να εκτελεστούν παραπάνω από μια εντολές.
if <συνθήκη> :
εντολή_1
εντολή_2
εντολή_μετά
Αν η συνθήκη είναι αληθής τότε εκτελούνται οι εντολές ε
Μάθημα 2ο - Εσοχές
Δοκιμάστε τον παρακάτω κώδικα. Σε περίπτωση σφαλμάτων προσαρμόστε κατάλληλα τις εσοχές.
Απαραίτητο αρχείο kasnakisg.mysch.gr/ev3/ball.png
-------
import pygame
import os
_image_library = {}
def get_image(path):
global _image_library
image = _image_library.get(path)
if image == None:
canonicalized_path = path.replace('/', os.sep).replace('\\', os.sep)
image = pygame.image.load(canonicalized_path)
_image_library[path] = image
return image
pygame.i
Μάθημα 1ο
Η ανατομία ενός παιχνιδιού PyGame
Παρακάτω ακολουθεί η βασική δομή ενός παιχνιδιού με χρήση της βιβλιοθήκης pygame.
import pygame
pygame.init()
screen = pygame.display.set_mode((400, 300))
done = False
while not done:
for event in pygame.event.get():
if event.type == pygame.QUIT:
done = True
pygame.display.flip()
import pygame . Απαραίτητη βιβλιοθήκη για να έχουμε πρόσβαση σε όλες τις κλάσεις και μεθόδους της πλατφόρμας Py
Δημοφιλείς αναρτήσεις
Ιστορικό αναρτήσεων
- 2020 (6)