Κριτήριο Αξιολόγησης 1.2


Ερώτηση : 1 (6 βαθμοί)

Ελεύθερου Κειμένου
Να γραφεί αλγόριθμος, ο οποίος να διαβάζει την καθαρή αξία ενός είδους και το ποσοστό ΦΠΑ και να υπολογίζει και να εκτυπώνει την τελική αξία.

Αλγόριθμος Υπολογισμός
....(1)....  ΚΑ, ΠΦΠΑ
ΤΑ ? .......(2)............
Εκτύπωσε " Τελική Αξία:", ....(3)...
Τέλος Υπολογισμό


Ερώτηση : 2 (1 βαθμός)

Σωστό / Λάθος
Ένας αλγόριθμος είναι μία πεπερασμένη σειρά ενεργειών.


Ερώτηση : 3 (1 βαθμός)

Σωστό / Λάθος
Πρόβλημα είναι μια αποκλειστικά μαθηματική κατάσταση που πρέπει να αντιμετωπίσουμε.


Ερώτηση : 4 (1 βαθμός)

Σωστό / Λάθος
Πρόβλημα είναι μια οποιαδήποτε κατάσταση που πρέπει να αντιμετωπίσουμε.


Ερώτηση : 5 (1 βαθμός)

Σωστό / Λάθος
Οι ενέργειες που ορίζει ένας αλγόριθμος είναι αυστηρά καθορισμένες.


Ερώτηση : 6 (1 βαθμός)

Σωστό / Λάθος
Η μεταβλητή είναι μέγεθος που αλλάζει όνομα κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των αλγόριθμων.


Ερώτηση : 7 (1 βαθμός)

Σωστό / Λάθος
Κάθε κατάσταση η οποία χρήζει αντιμετώπισης είναι πρόβλημα.


Ερώτηση : 8 (1 βαθμός)

Σωστό / Λάθος
Η κακή διατύπωση ενός προβλήματος μπορεί να οδηγήσει στη μη επίλυση του.


Ερώτηση : 9 (1 βαθμός)

Σωστό / Λάθος
Ο αλγόριθμος τελειώνει μετά από πεπερασμένα βήματα εκτέλεσης εντολών.


Ερώτηση : 10 (1 βαθμός)

Σωστό / Λάθος
Με την εντολή διάβασε ζητάμε από τον εκτελεστή να ζητήσει μία τιμή από τον χρήστη.


Ερώτηση : 11 (1 βαθμός)

Σωστό / Λάθος
Η κατανόηση ενός προβλήματος εξαρτάται μόνο από τη διατύπωση του.


Ερώτηση : 12 (1 βαθμός)

Σωστό / Λάθος
Μια μεταβλητή μπορεί να δεχτεί τιμές μόνο με την εντολή Διάβασε.


Ερώτηση : 13 (3 βαθμοί)

Συμπλήρωση Κενών (Χαλαρή Ταυτοποίηση)
Τι θα εμφανιστεί στην οθόνη του υπολογιστή μετά την εκτέλεση του πα ρακάτω τμήματος αλγόριθμου;

άσχημο <- "όμορφο"

όμορφο <- "άσχημο"

ωραίο <- άσχημο

εμφάνισε "όμορφο"

εμφάνισε άσχημο

εμφάνισε ωραίο


Ερώτηση : 14 (5 βαθμοί)

Ταίριασμα
Να μετατρέψετε σε εντολές εκχώρησης τις παρακάτω φράσεις :

Στήλη Α Κάντε την αντιστοιχία Στήλη B
1. Η μεταβλητή α έχει διπλάσια τιμή από τη μεταβλητή β
A. β <- β+2
2. Η μεταβλητή ΜΟ είναι ο μέσος όρος των α , β , γ
B. i <- i - α -β
3. Η μεταβλητή β αυξάνεται κατά 2
C. α <- 2*β
4. Η μεταβλητή i μειώνεται κατά α και β
D. ΜΟ <- (α+β+γ)/3
5. Η μεταβλητή i είναι το μισό του αθροίσματος των α και β
E. i <- (α+β)/2

Ερώτηση : 15 (5 βαθμοί)

Συμπλήρωση Κενών (Χαλαρή Ταυτοποίηση)
Να συμπληρώσετε τα κενά.

Οι λέξεις που θα χρησιμοποιηθούν είναι : καθορισμένων, πεπερασμένο, επίλυση, πεπερασμένη, εκτελέσιμων

Αλγόριθμος είναι μια σειρά ενεργειών, αυστηρά και σε χρόνο, που στοχεύουν στην ενός προβλήματος.

Ερώτηση : 16 (1 βαθμός)

Πολλαπλής Επιλογής (Πολλαπλές Απαντήσεις)
Η τιμή Α της βαθμολογίας σε ένα θέμα μπορεί να πάρει τις τιμές από 0 μέχρι και 20. (Το 0 και το 20 είναι επιτρεπτές τιμές.) Ποια από τις παρακάτω λογικές εκφράσεις ελέγχει αυτή τη συνθήκη;


Ερώτηση : 17 (4 βαθμοί)

Ταίριασμα
Να κάνετε αντιστοίχιση

Στήλη Α Κάντε την αντιστοιχία Στήλη B
1. Φυσική γλώσσα
A. Χαρακτηριστικά Αλγορίθμου
2. Περατότητα
B. Αναπαράσταση αλγορίθμου
3. Έξοδος
 
4. Διάγραμμα Ροής
 

Ερώτηση : 18 (4 βαθμοί)

Ταίριασμα
Να συμπληρώσετε τα κενά

Στήλη Α Κάντε την αντιστοιχία Στήλη B
1. Σχεδιασμός υλικού
A. Θεωρητική
2. Θεωρία Πολυπλοκότητας
B. Εφαρμοσμένη
3. Ανάλυση Αλγορίθμων
 
4. Σχεδιασμός, ανάπτυξη και συντήρηση λογισμικού
 

Ερώτηση : 19 (3 βαθμοί)

Συμπλήρωση Κενών (Χαλαρή Ταυτοποίηση)
Να συμπληρώσετε τις παρακάτω προτάσεις χρησιμοποιώντας τις λέξεις Θεωρητική ή Εφαρμοσμένη.

1. Η Ανάλυση αλγορίθμων αποτελεί τομέα της Επιστήμης των Υπολογιστών. 2. Η Τεχνητή Νοημοσύνη και ο σχεδιασμός Δικτύων Υπολογιστών αποτελεί τομέα της Επιστήμης των Υπολογιστών. 3. Ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η συντήρηση λογισμικού αποτελεί πεδίο που εντάσσεται στην Επιστήμη των Υπολογιστών.

Ερώτηση : 20 (10 βαθμοί)

Ταίριασμα
Να αναπτύξετε αλγόριθμο ο οποίος θα επιλύει το παρακάτω πρόβλημα:

Μία αεροπορική εταιρεία κάνει έκπτωση στους πελάτες της ανάλογα με τα μίλια που έχουν ταξιδέψει στο παρελθόν. Η έκπτωση γίνεται σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα

Διανυθέντα μίλια Ποσοστό έκπτωσης
0 - 4000 0%
4000 και άνω 10%

Δ1. Να διαβάζει την αρχική τιμή του εισιτηρίου και τα συνολικά μίλια που έχει
ταξιδέψει στο παρελθόν ο πελάτης.

Δ2.Να υπολογίζει την τιμή του εισιτηρίου μετά την έκπτωση.

Δ3. Να τυπώνει το μήνυμα “ Η τελική τιμή του εισιτηρίου είναι:” και την τελική
τιμή.

...(1)... ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ
...(2)... ΤΙΜΗ, ΜΙΛΙΑ
...(3)... ...(4)...>4000 ...(5)...
   ΕΚΠΤΩΣΗ ← ...(6)...*10/100
   ΤΙΜΗ ← ΤΙΜΗ - ...(7)...
...(8)...
...(9)... (" Η ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ ΕΙΝΑΙ", ΤΙΜΗ
...(10)... ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ

Στήλη Α Κάντε την αντιστοιχία Στήλη B
1. 1
A. Διάβασε
2. 2
B. Αλγόριθμος
3. 3
C. τότε
4. 4
D. Αν
5. 5
E. ΜΙΛΙΑ
6. 6
F. ΤΙΜΗ
7. 7
G. Τέλος
8. 8
H. Εμφάνισε
9. 9
I. ΕΚΠΤΩΣΗ
10. 10
J. Τέλος_αν

Ερώτηση : 21 (5 βαθμοί)

Ταίριασμα
Να κάνετε αντιστοίχιση

ΘΕΜΑ Δ
Το υπουργείο οικονομικών για να ελαφρύνει οικονομικά τις οικογένειες με πολλά παιδιά εφάρμοσε μια φορολογική πολιτική όπου, ανάλογα με το πλήθος των παιδιών μιας οικογένειας αφαιρεί ανάλογο ποσό από το φόρο που θα πληρώσουν, με βάση τον παρακάτω πίνακα:

Αριθμός Παιδιών Αφαίρεση Φόρου
0-2 0
>2 1000

Να αναπτύξετε έναν αλγόριθμο ο οποίος για μία και μόνο οικογένεια και με την υπόθεση ότι ο φόρος της είναι πάνω από 1000 ευρώ:
Δ1. Να διαβάζει το φόρο που πρέπει να πληρώσει καθώς και το πλήθος των παιδιών της.
Δ2. Να εμφανίζει το μήνυμα «είναι πολύτεκνη οικογένεια», μόνο στη περίπτωση που έχει από 3 παιδιά και πάνω.
Δ3. Να υπολογίζει το τελικό ποσό φόρου που πρέπει να πληρώσει η οικογένεια.
Λύση

Αντιγράψτε την παρακάτω απάντηση με συμπληρωμένα κατάλληλα τα αντίστοιχα κενά

Αλγόριθμος ΘΕΜΑ_Γ
Διάβασε (1),(2)
Αν (3) τότε
Εμφάνισε "είναι πολύτεκνη οικογένεια"
φόρος (4)
Τέλος_αν
Εμφάνισε φόρος
Τέλος (5)

Στήλη Α Κάντε την αντιστοιχία Στήλη B
1. 1
A. ππ
2. 2
B. φόρος
3. 3
C. ππ > 2
4. 4
D. ΘΕΜΑ_Γ
5. 5
E. φόρος - 1000

Ερώτηση : 22 (5 βαθμοί)

Συμπλήρωση Κενών (Χαλαρή Ταυτοποίηση)
Να συμπληρώσετε τα κενά

χ Υ ΟΧΙ Χ Χ ΚΑΙ Υ Χ 'Η Υ
Αληθής Αληθής Αληθής
Αληθής Ψευδής Ψευδής Αληθής
Ψευδής Αληθής Ψευδής Αληθής
Ψευδής Ψευδής Αληθής Ψευδής